kedd, december 02, 2014

Zöldséges zabpehely

Tudom, hogy a zabpehely nem paleolit, de eleinte (több, mint 4 éve már), amikor ismerkedtem a paleolittal, akkor egyezményes alapanyagként kezelték. Én szinte soha nem fogyasztok zabot, zabpelyhet, zabpehelylisztet, mert nem pótlom a kenyeret ilyenekkel. A zabpehely nálam évente egyszer kerül ételbe és az az étel a töltött káposzta, ami nálam rizs helyett ezzel készül már sok sok éve. Sokkal könnyebbek lesznek tőle a töltelékek és puhábbak is, mint a rizzsel, de ez a post nem a karácsonyi menüsorról szól még. :) Ez én alapvetően rizzsel szerettem volna elkészíteni, amikor rájöttem, hogy talán a zab sokkal jobb megoldás lenne...


Hozzávalók: 
  • 150 g zabpehely
  • 200 g brokkoli
  • 100 g sárgarépa
  • 100 g csiperkegomba
  • 150 g batáta/édesburgonya
  • 200 g spenót
  • 1 db közepes méretű vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
A hozzávalókat kis falatnyi méretűre vágom. Az apróra vágott hagymát megpirítom, majd mindent megpárolok rajta, amit én a batátával kezdtem, majd a sárgarépa, gomba, brokkoli és végül a spenót. Mindig öntöttem alá egy icipici vizet, hogy ne süljön le. Majd jöhetett a zabpehely és a fokhagyma, amihez adtam 2 dl vizet és megsóztam. Pár perc alatt bedagad a zab és már lehet is enni. :)

Nagyon gyorsan elkészült, így ezzel párhuzamosan gyorsan elkezdtem sütni a csirkemellet is. 



Mennyei ebéd lett belőle, ami tökéletes köretnek is, de a vegetáriánusoknak szuper étel önmagában is.  :) 


Nincsenek megjegyzések: