csütörtök, március 27, 2014

Paleolit rakottas

Minap eszembe jutott anyukám rakott zöldbabja, amit annyira nagyon szerettem - emlékeim szerint -, hogy egy tepsivel is meg tudtam volna enni. Darálthúsból pörkölt, rizs, zöldbab. Rétegezve. Sok tejföllel. Vagy 10 éve nem ettem ilyet és valószínűleg nem is fogok... de megkívántam valami rakott ételt ennek emlékére.

Be is lestem, hogy mi van a hűtőben. Édesburgonya. Sárgarépa. Tojás. Kolbász. Ezt kevésnek gondoltam, így másnapra halasztottam a készítést...

A mennyiségek egy tepsire elegendő, akkorára amekkora a képen van. :)


Hozzávalók: 
  • 1 db nagy édesburgonya
  • 2 db lilahagyma
  • 1 kis fej karfiol
  • 1 kis fej brokkoli
  • 1 szál duci sárgarépa
  • 10 db tojás
  • 2 szál kolbász
  • 500 g sertéskaraj
  • 5 gerezd fokhagyma
  • reszelt parmezán (én nem tettem bele, de lehet annak, aki eszik sajtot)
  • só, bors, mustár
Mindent karikákra, szeletekre vágunk és rózsákra szedünk. 4 db tojást keményre főzünk, majd azt is felszeleteljük. 
A sertéskarajt csíkokra vágjuk és megpirítjuk egy serpenyőben kevés olajon. Adtam hozzá sót, borsot és egy evőkanál csípős dijoni mustárt.
Én a rétegezést a következő sorrendben csináltam: édesburgonya, lilahagyma, tojás, kolbász, lilahagyma, sárgarépa, sertéskaraj, majd szépen pepitán rápakolgattam a karfiolt és a brokkolit.


A maradék tojást (6 db) felvertem egy tálban, belenyomtam az 5 gerezd fokhagymát egy fokhagymanyomó segítségével, (ide mehet bele a parmezán is reszelve), majd egy kis szedőkanál segítségével a tetejére mertem a rózsáknak. Persze ez alulra folyik, de kitölti a zöldségek közötti üres részeket, megsül és összetartja a rakottasunkat, vághatóvá téve azt. 

200 °C-ra előmelegített sütőben sütöttem 45 percet, majd 10 perc pihentetés után tálaltam.

Igazán finom lett, de azért már jár az agyam, hogy milyen lenne, ha kerülne egy kis apróra vágott sonka is a végén rátöltött tojásba...

1 megjegyzés:

Nora Kunvari írta...

Sziaaa!! kaptam egy blogger vándordíjat, és többek között neked is szeretném továbbadni! Ha lenne kedved válaszolni néhány kérdésre, a díjról bővebben itt: http://csipetfalat.blogspot.hu/2014/07/liebster-award-blogger-vandordij.html
udv, nori