hétfő, március 31, 2014

Paleolit kakaós csiga

Az úgy volt, hogy az elmúlt héten találtam egy szuper paleolit kakaós csiga receptet, ami nagyon felizgatta az ízlelő bimbóim. Nagyon ritkán sütök süteményt és kenyeret, mert egyáltalán nincsen már igényem rá ennyi év után. Persze megkívánom havonta egyszer, amikor sütök egy kenyeret mindenféle magokból, vagy megkívánom egy jó almás pitét - aztán mire eljutnék boltba és nekiállnék megsütni már nem is kívánom, így a probléma letudva. :) De ez a kakaós csiga olyannyira lefoglalta az agyam, hogy tegnap munka után muszáj volt elkezdenem...
... aztán az első tesztsütés után ki is derült, hogy a recept nem működik. Illetve egy kemény, száraz kakaós csigának a legkevésbé nevezhető dolog lesz belőle. Így újra kellett gondolnom. Pedig a képen olyan szépek voltak a csigák.
Újratervezés. 

Tudni kell, hogy még tanuló koromban a gyakorlati gyógyszertáram mellett volna egy nagyon szuper biobolt. Abban a bioboltban árultak kakaós- és fahéjas csigát, ami tönkölylisztből készült, azt hiszem a Piszkei Öko Kft. termékei voltak. Én meg függő voltam. Pavlovi reflex szerűen összekötöttem a gyakorlaton töltött napjaim ezeknek a csigáknak az ízével. Aztán amikor vége lett a gyakorlatomnak - immár 6 éve - soha többet nem vettem, így nem ettem olyan csigát.
Aztán tegnap kikerültek ezek a kis csodacsigák a sütőből és szerelembe estem. Puha. Csokis. Mennyei. 


Hozzávalók a tésztához:
  • 3 db tojás
  • 130 g lenmagliszt
  • 70 g mandulaliszt
  • 100 g vaj
  • 20 g útifűmaghéj liszt
  • 2 dl víz
  • 8 g szódabikardóna
  • 3 g aszkorbinsav
  • 1 csipetnyi só
Hozzávalók a töltelékhez: 
  • 1 dl víz 
  • 25 g kakaópor
  • 70 g nyírfacukor
Először összekevertem az útifűmaghéjat a vízzel, a szódabikarbónával, az aszkorbonsavval és a sóval. Ez össze fog állni egy zselés anyaggá, amit össze kell gyúrni a maradék alapanyagokkal, a legmag liszttel, a mandula liszttel, az olvasztott (de hideg) vajjal és a tojásokkal. Egy jól formázható, kicsit ragadós tésztát fogunk kapni, ami talán elsőre a mézeskalács tésztájához hasonlítható. Sodrófával nyújtható, nem tapad rá a tészta. Kinyújtottam egy nagy téglalap alakra, ami elég munkás dolog, sokszor kell igazgatni és törik is egy kicsit, de viszonylag kezelhető tészta. 

A töltelékhez a vizet megmelegítettem egy kis lábasban, majd beletettem a kakaóport és a nyírfacukrot. Sűrűsödésig főztem, majd megvártam, amíg egy kicsit kihűl, hogy le égessen meg, amikor tekerem fel.

A csokikrémet egyenletesen elterítem tésztán, majd feltekerem. Ez egy kicsit olyan, mint amikor a karácsonyi bejglit tekerjük fel, mert küzdelmes, de teljesíthető. :) Felszeleteljük még nyersen ezt a tekercset és sütőpapírral takart teszem őket. Nem kell nagy helyet hagyni köztük, mert nem nőnek megy. :( 

170 °C-ra előmelegített sütőben 25 percig sütöm. 

.. majd melegen hasfájásig tömöm magam vele. :))) Isteni illat lesz tőle a konyhában! :)

Nincsenek megjegyzések: