péntek, február 07, 2014

PaleoPizza

Számtalan pizzatészta receptet teszteltem már, amit felleltem az interneten, de egyik sem tetszett. Kerestem azt a receptet, amiből egy olyan tészta lesz, hogy meg tudom fogni a szeletet kezembe és harapni tudom. Ehelyett mind szétesett, eltört, porladt, nyúlt, kemény volt...
Aztán kaptam egy szenzációs megvilágosulós ötletet egy Update1-es pizzarecept kapcsán, amely tésztájának alapja a túró volt. Képen pedig tökéletesen nézett ki, a készítője pedig nagyon dicsérte. Tehát a paleopizzámnak is valami ilyen állagú tészta alapanyag kell. 
A kedvenc biopiacomon pont beszereztem a hétvégén útifű maghéjat, ami vízzel keverve egy zselés anyagot képez. Nem tudom, hogy hogyan kell ezt használni, nem tudom, hogy mennyi az általánosan elfogadott mennyiség, így magam találtam ki és álmodtam meg az arányokat. 


Hozzávalók:
  • 3 púpozott ek. útifű maghéj
  • 1 púpozott ek. tökmagliszt
  • 1 púpozott ek. lenmagliszt
  • 3-5 ek. mandulaliszt
  • 3 egész tojás
  • 1,5 dl víz
  • 1 mk. szódabikarbóna
  • 1 fél mk. acidum ascorbicum
Az útifű maghéjat összekeverem egy kis tálban a vízzel. Ez alig 5 perc alatt egy zselévé fog átváltozni, amit összekeverek az összes többi alapanyaggal. Egy ragadós, nyúlós masszát kell, hogy kapj. Az, hogy mennyi mandulaliszt szükséges a tésztába nagyban befolyásolja a tojások mérete. A tésztát nedves kézzel sütőpapírral kibélelt tepsire egyenletesen kiterítem. 
180 °C-ra előmelegített sütőben 15 perc alatt elősütöm a tésztát. 
Ezek után kivettem és rátettem a feltéteket (paradicsomszósz, sonka, gomba, olívabogyó, sajt, stb.).

Nem törik, nem esik szét. Csak fogod a szeletet és majszolod. És még paleo is. Kell ennél több? :)

Nincsenek megjegyzések: