péntek, február 07, 2014

"Megint az uncsi csirke(mell)?"


Nálunk a csirke és a megint szó egy mondatban viszonylag kevésszer hangozhatott el, mert még soha nem sütöttem csirke mellett. Utálom a csirkét. Soha nem éreztem késztetést arra, hogy én most csirke mellett süssek, hiszen az nem finom, száraz, zsírmentes. Amikor olyan szuper húsok vannak a hentesem pultjában, mint a tarja, akkor kérjek csirkehúst? Na nem. :) 
Aztán most fordult a kocka. Mindenki a környezetemben, nagyon sokan az ismerőseim közül csirke mellett esznek rizzsel, natúr salátával, miegymás. Elnézegettem, hogy hogyan készítik el ezeket a cickókat, de nem éreztem a gasztronómia csúcsának (és itt jegyezném meg, hogy értem és tudom, hogy miért natur az a csirke, de azt gondolom, hogy a hobbisportolóknak ez egészen indokolatlan). Aztán álltam sorba a hentespult előtt, mert elgondoltam, hogy veszek valami gyönyörűséges 'majdmegszólaló' oldalast, amikor is a kis hentesfiú tanonc elkezdett kipakolni pont előtte szuper friss nem túl nagy, nem túl megnövekedett melleket. Akkor úgy éreztem, hogy eljött az én csirke-mell-időm! 

Másnap szerettem volna csak megsütni, de tudtam, hogy a csütörtököm húzós lesz. Reggel fél 7-kor már úton voltam dolgozni, végig güriztem az egész napot, este még a szigeten futottam két kört, majd elkocogtam a RunTottaba, tehát valami gyors vacsorára volt szükségem. 
Így szerda este, vacsora után bepácoltam a csirkét... de mit találtam otthon, ami alkalmas lehet erre? 

Mobillal csak ilyen béna fotó készíthető. :)

Hozzávalók: 
  • 700 g csirkemell
  • 1 fej lilahagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 kk. petrezselyem
  • 1 dl olivaolaj
  • 1 db citrom leve
  • 1 mk. kakukkfű
  • só, bors, jalapeno paprika
    (én 1 kk. himalája királysót tettem bele, egy kevés paprikával és a borsot csak sütés előtt őröltem rá)
  • olívaolaj a sütéshez
  • jégsaláta
  • 1 db gránátalma
  • tökmag- és dióolaj
Ezeket az összetevőket összeturmixoltam, aminek az eredménye egy bizarr lilás-rózsaszínes massza lett. A csirkét egy tálba belefektettem a pácba, rétegesen. Így pihent egy éjszakát a hűtőben. Másnap serpenyőben kisütöttem egy kevés olivaolajon
Összevágtam a jégsalátát, meglocsoltam az olajakkal, majd a gránátalmát rászórtam. 

Annyira finom lett, hogy még engem is meglepett. A hús nem volt száraz, omlós lett és nagyon finom. :)
Másnap a maradékot összevágtam és hidegen fogyasztottuk a salátán. 

Még a végén megszeretem a csirkehúst...


Nincsenek megjegyzések: