szerda, január 22, 2014

Vörösboros resztelt máj

Gyerekként a bableves mellett a májat utáltam a legjobban. Ki lehetett volna vele kergetni a világból. Az állaga, a színe, a szaga, az íze... és még fullasztóan száraz is - nem csodálom, hogy nem a gyerekek kedvence a mai világban. Nem tudom, hogy mikor volt a fordulat és mióta szeretem a májat, de ma már nagy rajongója vagyok bármilyen állatból származzon az. Talán a kedvencem a pulykamáj, de lehet, hogy csak azért, mert azt mindig nagyon szép és friss formában sikerül beszereznem. :)


Hozzávalók: 
  • 800 g pulykamáj
  • 2 fej vöröshagyma
  • 1 dl vörösbor
  • 1 ek. libazsír
  • 1 ek. pirospaprika
  • só, bors
A zsíron megpirítom a felszeletelt hagymát. Ha ez már üveges, akkor fehérre pirítom rajta a felcsíkozott májat. Amikor kifehéredett a máj, akkor mehet alá a kevés vörösbor, amitől nagyon puha lesz a máj. Amikor félig elpárolgott a bor a máj alól, akkor mehet rá a pirospaprika és a bors. A sót a legvégén szoktam rátenni, tálalás előtt, mert akkor nem keményedik meg tőle a máj. 
Egy másik blogíró ismerősömnél láttam, hogy mindenféle köret és savanyúság helyett savanyúkáposztát eszik bármihez, így az ő példáját követve én is így tálaltam. :)

Valami műsorban volt egyszer (Hal a tortán? Vacsoracsata?): Disz iz máj máj. :)


Nincsenek megjegyzések: