vasárnap, január 12, 2014

Spenótos pulykafasírt a sütőből

Nem előre eltervezett módon készült ez a zöld csoda, csupán a figyelmetlenségemnek köszönhető. Felfedeztem ugyanis, hogy mindenféle adalékanyagmentes fagyasztott spenótot az egyik áruházlánc hűtőiben, amiből egyből vettem is egyet gyorsan, majd itthon a nagy pakolás közepette szuper ügyes módon a fagyasztó helyett a sima hűtőbe tettem be. Aztán ezt másnap reggel fedeztem fel, így már fel kellett, hogy használjam. 


Hozzávalók (6 személyre):

  • 1 kg darált pulykahús
  • 1 bögre zabpehely
  • 2 db tojás
  • 1 ek kacsa- vagy libazsír
  • 2 db vöröshagyma apróra vágva
  • 1 adag spenót
  • 2 gerezd zúzott fokhagyma
  • só, bors
A zsíron megpirítom először a vöröshagymát, mert úgy szerintem sokkal finomabb a fasírt, mint amikor nyersen kerül a hagyma a hús közé. 
Az összes hozzávalót összekeverem, majd sütőpapírral kibélelt tepsire teszem az olajos kézzel megformázott golyókat. 
180 °C-os, légkeveréses sütőben, 40 perc alatt készre sütöm.

A sütőben sütésnek három nagy előnye van az olajban kisütéssel szemben:
1. Nem kell ott állni mellette, amíg megsül, így időt spórolhatunk ezzel a megoldással.
2. Nem lesz olajszagú az egész ház, a függönyökkel és a szőnyegekkel az élen.
3. Nem eszünk meg egy csomó egészségtelen olajat/zsírt.


... és így talán a gyerek is megeszi a spencit. :)

Nincsenek megjegyzések: