vasárnap, november 24, 2013

Sütőtökös csokoládés karácsonyi sütemény

Brownie-t szerettem volna kezdetekkor sütni, amíg fel nem mértem, hogy milyen alapanyagok vannak a szekrényemben/hűtőmben. Aztán találtam két darab méretes sütőtököt, amit anyukámtól kaptam. Valamint be kell valljam, hogy nálam már tombol a karácsonyi hangulat. Ma pont felajánlottam páromnak, hogy feldíszítem a karácsonyfát, így minden nap rakhat alá a részemre valami ajándékot. Persze alaposan becsomagolva - nehogy meglessem. De nem lelkesedett az ötletért.
A süteményért viszont annál inkább. A sütőtökös tészta szaftos és édes. Érdemes kipróbálni. :)
30*22 cm-es tepsiben sütöttem, amit sütőpapírral béleltem ki. 


Hozzávalók:

  • 2 db sütőtök
  • 10 db tojás
  • 2 ek. fahéj
  • 3 ek. kakaópor (keserű, cukrozatlan)
  • 3 ek. nyírfacukor (de 
  • 200 g mandula(liszt)
  • 100 g darált mandula
  • 100 g darált mák
  • 150 g mazsola
  • 1 ek. szódabirkarbóna
  • 1 tk. aszkorbinsav
  • 1 tábla 99%-os étcsokoládé 
A sütőtököket feldarabolom, kiszedem a magjait, majd sütőben 240°C-on pépesre sütöm. Miután kihűlt összekevertem egy tálban, így egy narancssárga, édes pépet kapok. Ráütöm a 10 db tojást és alaposan elkeverem egy habverő segítségével, majd a szilárd alapanyagokat is sorjában hozzákeverem: először a szórabikarbónát, az aszkorbinsavat (ezt a kettőt helyettesítheted egy zacskó sütőporral), kakaót, fahéjat, majd mehet bele a mandulaliszt, mák, mazsola. A legvégén a táblányi fekete csokoládét apró kockára vágom és azt is belekeverem a masszába. Végeredménynek egy önthető, folyós, ragadós masszát kapok, amit beleöntök a tepsibe. 200°C-ra előmelegített sütőben, légkeveréses fokozaton 45 percig sütöm. A tűpróbának nem sok értelme van, mert nem egy száraz állagú piskótát kapunk végeredménynek.

Mennyei a végeredmény. Vendégvárónak, kirándulásra, iskolába csomagolni kiváló és még egészséges is. :)

Sütés közben isteni karácsonyi sütemény illat lengi be a konyhát. Legközelebb rakok bele gyömbért és szegfűszeget, hátha még karácsonyibb illat lesz a házban. :)

3 megjegyzés:

Merrea írta...

A hozzávalók között nincsen mák, csak a leírásban. Most akkor hogy?

PettyCicuk írta...

Marrea!

Olyan ostoba vagyok, hogy kifelejtettem a listából a hozzávalóknál. Javítottam, hogy 100g mák is szükséges bele. :)

Jó sütést!

Betty

Névtelen írta...

A két sütőtök az mérhető egységban mennyi? Mert sütőtök sok méretben kapható...