szombat, május 04, 2013

Thai csirkeleves / Coconut-Lime Chicken Soup

Ahogy az előző postban említettem, szert tettem egy "30-Minutes Dinners" című gasztronómiai újságra, melyben felfedeztem ezt a leves receptet. Megtetszett a leves mosogatólé színe, hogy végre nem egy hagyományos hús- vagy gulyásleves. Alapvetően erről a kókuszos levesről mindig egy "kedves" ismerősöm és a "mégkedvesebb" felesége jut eszembe, így soha nem volt ingerem még csak megkóstolni sem, de most megszavaztuk Szilveszterrel (párom fia), hogy ez legyen a vacsora.

A kókusztej beszerzése problémás volt, mert sok helyen olyat árulnak, ami nagyon híg, vagy ami még rosszabb, hogy cukrot tartalmaz. Aztán, amikor megtaláltam a legjobb(nak tűnő) konzervet, akkor jót mosolyogtam a rajta lévő képen, mert majdnem azonos az újságban szereplőjével. :)
Ami még eszembe ötlött a recept kapcsán, hogy ideális grillcsirkés este után másnap ebédre, mert bele lehet rakni a csirke maradékot felaprítva. 

A leves elkészítése alig vesz igénybe fél órát, így ideális munka után meleg, nyári, "nemakarokfőzni" napokra is. 


Hozzávalók: 
  • 1 kg csirkemellfilé
  • 1/2 liter víz
  • 1/2 liter kókusztej
  • 3 db közepes sárgarépa karikákra vágva
  • 2 db lime kifacsart leve
  • 1 tk só, ízlés szerint bors
  • 1 csokor friss korianderlevél
  • díszítésnek pár darab lime szelet.

Kezdetnek, ha a csirke nem az előző napi maradék grillcsirkénkből származik, akkor felcsíkozom, majd sózás, borsozás után aranybarnára pirítom serpenyőben. Ha ezzel elkészültem, akkor az összes hozzávalót lábasba teszem: a csirkét, a sárgarépakarikákat, a vizet és a kókusztejet, a sót, borsot, a limelevet és a felaprított koriander leveleket. Összeforralom a hozzávalókat, majd lassú tűzön még további 10 percig főzöm. 
Egyszerű és gyors. Hétköznapokra való. :)

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: