vasárnap, május 26, 2013

Paleolit lasagne

Nagyon sokat gondoltam már rá, hogy a lasagne tésztát helyettesítem tojással és így készítem el a paleolit verziót. Aztán soha nem vágtam bele, ugyanis azt gondoltam, hogy a tojás elázik és majd egy rántotta ízű darált húsos borzalom lesz a végeredmény. Aztán a PaleoLitánia blogon ráleltem erre a lasagne receptre tegnap, amit ma gyorsan ki is próbáltam és hát mi nem érezzük a különbséget ez és a tésztát változat között. Valóban lehetséges ez? Próbálja ki mindenki. ;)
Köszönöm szépen a nagyszerű "ötletet" a fent említett blog szerzőjének! 
Az én receptemben mások a mennyiségek egy kicsit, több főre készítettem valószínűleg, mint ő, így lepötyögöm. Eredetileg darált sertésből készítettem volna, de nem szimpatizáltam a fellelhető hús minőségével, így maradt a marha-pulyka keverék.


Hozzávalók:
  • 300 g darált pulykahús
  • 300 g darált marhahús
  • 1 fej vöröshagyma
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 6 db érett paradicsom (helyettesíthető kb. 2 dl paradicsomszósszal)
  • 1 db paprika
  • só, bors, oregano, bazsalikom
  • 1 ek kókuszzsír
  • kb. 200 g reszelt kemény sajt (én most cheddar jellegű sajtot használtam, mert az volt itthon egy kis parmezánnal keverve)
  • 8 db tojás + 8 ek. víz


Az apróra vágott vöröshagymát a kókuszzsíron üvegesre párolom egy kevés víz hozzáadásával, majd amikor a víz elpárolgott, megsózom, hogy a benne maradt vizet is elveszítse. Amikor ismét "száraz" a hagyma rárakom a felaprított fokhagymát, a felkockázott paradicsomot és a paprikát. Ezt addig főzöm, amíg egy masszát nem kapok. Amíg ez elkészül egy serpenyőben kisütöm a tojásokat. Egyesével felütöm, felverem egy evőkanál víz hozzáadásával, majd serpenyőbe öntöm és kisütöm. Amikor mind a nyolc lap megsült félrerakom őket az összeállításig. Ekkorra nekem pont elkészült a paradicsomom, amibe bele is borítottam a két fajta húst, összeforgattam, fedőt raktam rá, majd pár percenként átkevertem, amíg a hús megpárolódott, megfőtt. Ekkor kezdtem a fűszerezést: 1 tk. oragano, 1 tk. bazsalikommal kezdtem ehhez a húsmennyiséghez, só, bors. Pár perc összeérés, kóstolás, majd ismét egy kis korrekció, de már kisebb mennyiség. Ezt mindenkinek a saját szája ízére kell kóstolgatnia és fűszereznie. A húsról igyekeztem minden vizet elfőzni, mert a tojás nem tudja beszívni (mint a tészta ugyebár az eredeti recept alapján), majd elkezdtem az összeállítást.
Mivel a tojáslepénykéim kerekek, de a sütő edény téglalap formájú, megfelelő alakra kellett vágnom a tésztáimat, hogy teljesen befedjék az alját. Kettévágtam a kerekeket és az így keletkező egyenes oldalukkal az edény oldalához illesztettem őket, amik be is fedték teljesen az alját.
Erre jött egy réteg hús, majd egy kis darált sajt és ismét négy darab félkör alakú tojás, majd ismét hús, sajt, tojásfélkör, hús, sajt, tojásfélkör. A tetejére nem tettem tejföl helyett cocomas-t, mert itt nem kaptam a boltban, amiben ma vásároltam, hanem csak dupla adag reszelt sajt került a tetejére.

175 °C-on sütöttem 25 percig, amíg a sajt nagyon szépen ráolvadt és néhol egy kicsit meg is pirult. 
Forrón máris tálalható! 

Hogy mondják olaszul, hogy jó étvágyat?
Buon Appetito! :)

Legközelebb felturbózom egy kis spenóttal és gombával...

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia! :) szeretnék egy kis segítséget kérni. Spenótos-túrós lasagne-t szeretnék készíteni mirelit spenótból. Ennek megvalósításához kérnék tanácsot. Előre is köszi! :)

PettyCicuk írta...

Kedves Névtelen!

Nem készítettem még olyat, de azt gondolom, hogy a fagyasztott spenót elég leves, így mindenképp csöpögtesd le alaposan szűrőn.
A túrót én azt hiszem összekeverném a spencivel és úgy készíteném el.

Húst is teszel bele? Hogy képzelted el?
:)