péntek, május 31, 2013

Paleolit kerti parti - 14 éhes emberrel

Olyan fáradt voltam az éjszaka közepére, mire ágyba kerültem, hogy nem is emlékszem ilyen fáradságra azóta, hogy átpakoltuk a gyógyszertár teljes árukészletet bútorcsere miatt. Mindenem fájt, de kezdjünk csak mindent az elején. 

Kitaláltuk, hogy csináljunk egy házi sütögetést, ahova meghívjuk a helyi ismerősöket, akik sokat segítettek itt nekünk már, akiket kedvelünk, akik rokonok és hát a messziről jött emberek. Persze senki sem paleolit szemléletű az életben, de mégis szerettem volna kizárólag ilyen ételeket tenni az asztalra. 
Összesen 14 főt vártunk, majd még kettővel lettünk gazdagabbak, de nekik étel már jutott, így ők nem is számítanak az étkezés szempontjából túl sokat. Későn érkeztek. :)

A társaság egyik fele erdélyi származású, így mindenképp szerettem volna, ha a menü fő része a mititei, hogy legyen egy kis "hazai" nekik, de az kevés, így készült még hús borsosan és mustárosan, két féle saláta, sütemény és sült paprika. 

The chef.

A menü:

  • Mititei: e recept szerint 4x-es mennyiségben. Előző este összekevertem és a parti napján már csak meg kellett formázni a picikéket.
  • 3 kg csontos tarja bepácolva borsos ill. mustáros pácban előző este.
  • egy csomag kis színes paprika
  • Klasszikus káposztasaláta 1 kg káposztából és 4 szál sárgarépából, dupla adag majonézzel.
  • Friss tavaszi saláta 1/2 kg vegyes saláta levélből, 3 db paradicsommal, 2 db nagy avokádóval, 1 db nagy vöröshagymával, 2 marék olívabogyóval. Öntetként: 1/2 dl extra szűz olívaolaj, 1 db citrom kifacsart leve, 1/2 narancs kifacsart leve, 1 tk só, csiper bors, 1 tk balzsamecet.
  • Desszertnek pedig elkészült ismét a paleolit almás pite süteményem, a héten már harmadszor. Terjed a híre és mindig van még valaki, aki nem kóstolta és szeretné. Ismét hatalmas sikere volt és nagyon gyorsan elfogyott.

Senki sem panaszkodott, hogy "hol a krumpli?", pedig ez itt Amerika, ahol a sült krumplihoz is jár egy extra adag sült krumpli. A káposztasaláta is nagy hagyománnyal bír, mégis mindenki kérdezgette, hogy miből is van az, hogyan készült. A mititeit pedig a "helyiek" nem ismerték, de ők is oda voltak érte.
Azt hiszem kiváló menüt állítottam össze. 


A fáradtság oka pedig az volt, hogy mindezt egyedül készítettem elő, pakoltam össze, tettem rendbe. A sütésben segédkezett Emil is, de hát ott voltam én is mellette, így az sem volt lazítás. :) Vacsora után pedig volt tánc, zene, fürdés - kinek ruhában, kinek ruha nélkül -, nevetés. 

Összességében egy a parti volt a lakásbúcsúztatónk, mert ma elhagyjuk a terepet és átköltözünk egy másik városrészbe, egy házba, amit egy kedves ismerősünk ajánlott fel átmenetileg, hogy amíg haza nem utazunk, addig lakjunk ott, mert amúgy üresen áll. Mi ezt elfogadtuk - természetesen - és a héten ott is csinálunk egy partit hálánk jeléül, hogy ott lehetünk. Tehát SeaFood party-ra fel: együtt, egy asztalnál! :)

Nincsenek megjegyzések: