szombat, május 25, 2013

Mititei, miccs - a mi kedvenc picikéink

A román konyha jellegzetes étele a miccs, amit magukénak is tartanak, gondolnak, hisznek. Pedig csupán pár száz éve került a törökök által az országba. 

Ha a párom nem ismerteti meg velem ezt az ételt, akkor talán sosem találkozom vele. Ő ugyanis erdélyi származása révén nagyon is ismerte és szerette már, tehát beavatott lettem. Viszont életem első igazi mititei-t ma, saját magam elkészítésében ettem, ugyanis, amit Romaniából szoktunk hozni/hozatni abból - minden bizonnyal - kispórolják a bárányhúst, mert drága - gondolom. 

Tegnap a nagy bevásárlás során figyeltem fel gyönyörű színű bárányhúsra a pultban, ledarálva, akciósan. Báránynapok. Fel is vetettem gyorsan, hogy vegyünk hozzá sertés- és marhahúst is és készítek mititei-t, hiszen az nagy családi kedvenc, ráadásul nagyon paleolit és még sosem készítettem, pedig a kísérletezésben nagyon jó vagyok. Az ötlet betalált, kapva kaptak az alkalmon! :)

Tisztában vagyok vele, hogy eme étel parázson sütve az igazi, de a korlátozott lehetőségeim miatt most serpenyőben készítettem el. Majd legközelebb nem így fogom - remélem, de most így is megfelelt és isteni finom lett!


Hozzávalók:
  • 400 g darált sertéshús
  • 400 g darált marhahús
  • 400 g darált bárányhús
  • 1 ek só
  • 1 mk borsikafű (csombor)
  • 1 mk koriander
  • 1 mk kömény
  • 1 tk pirospaprika
  • 1 tk feketebors
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 1 fej vöröshagyma
  • 6 gerezd fokhagyma
  • sertészsír a kisütéshez és a formálás megkönnyítéséhez
Egy evőkanál sertészsíron megpirítom a hagymát, majd amikor már üveges mellé teszem az összezúzott fokhagyma gerezdeket is és megpirítom. A három fajta húst összegyúron és hozzáteszem a már kihűlt hagymát, majd a fűszereket és a szódabikarbónát. Ideális esetben ezt hagyhatjuk 1 napot pihenni a hűtőben és akkor istenien összeérnek az ízek. Ha erre nincsen lehetőségünk (időnk), akkor formázzunk belőle rudacskákat és kerti grillen süssük át, mert a faszén íze még finomabbá teszi az ételt. Én serpenyőben sütöttem - mint már említettem -, így csupán felhevítettem a zsírt a serpenyőben, beleraktam a picikéket és a képen látható állapotig sütöttem.

Mustárral és majonézes paprikasalátával fogyasztottuk. 

Mennyei!

Nincsenek megjegyzések: