hétfő, május 27, 2013

Memorial Day - Paleolit almás pite vanília pudinggal és gyümölccsel

Minden évben május utolsó hétfőjén ünneplik az úgynevezett Memorial Day-t, amely napon megemlékeznek - itt Amerikában - a háborúban elesett katonákról. Nem akarok történelmi blogot szerkeszteni (nem is tudnék, mert távol áll tőlem a történelem), de nekik ez elég nagy ünnep, amit munkaszüneti nappal (is) ünnepelnek. :)


Az alapötlet a díszítésre persze nem saját szerzemény, hanem egy gyümölcs-sajt tál ihlette, amit a pinterest.com-on láttam: egy nagy téglalap alakú tál sarkában kis téglalap alakú tál, amiben áfonya, maga a tányéron pedig csíkokban az eper, sajt és málna váltogatva. Annyira gusztusos volt, hogy egyből összeszerkesztettem gondolatban az almás pitémmel. Persze paleolit módra. 

Ez a recept nem azonos a korábbi almás pite receptemmel, de hasonlít, így akár azzal is elkészíthető. 
A puding újdonság, ami leginkább a színe miatt került a süteményre, hogy megadja az amerikai zászló fehér sávjait alapként, de ez mellett biztosan sokkal krémesebb és lágyabb is tőle a sütemény, mint nélküle.


Hozzávalók az alaptésztához:
  • 5 db tojás fehérje
  • 300 g darált dió
  • 1 kk. szódabikarbóna
  • 3 ek. kókuszreszelék
  • 2 ek. stevia
A tojás fehérjét laza habbá verem, majd alaposan elkeverem a többi hozzávalóval, elegyengetem egy tepsi alján és 175 °C-os sütőben sütöm 25 percig. Nem kell, hogy kemény hab legyen, nem kell, hogy szép legyen a tészta, mert úgyis eltakarja majd az alma és a puding. Nekem elég puha lett ez a tészta, de ez csak élvezhetőbbé teszi majd a süteményt. 

Hozzávalók az almaréteghez:
  • 6 db édes alma 
  • 1 ek. fahéj
  • stevia, ha nem elég édes az alma - én ezt kihagytam.
Az almát lereszelem a nagyobb lyukú reszelőn, majd kinyomkodom belőle alaposan a levet, hogy ne ázzon el az alsó tésztaréteg. Beleforgatom a fahéjat. Én az almát nem hámoztam meg, csak alaposan megmostam, mert szerintem nem árt meg egy kis almahéj senkinek. 
Mire készen van az alma pont eltelik az az idő, amíg elkészül az alaptészta, így kikapom a sütőből és szétterítem rajta az reszelt fahéjas almát, majd azonos hőfokon sütöm további 20 percig.

Hozzávalók a vaníliapudinghoz:
  • 2 dl kókusztej
  • 5 db tojás sárgája
  • 2 ek. méz vagy 1 ek. stevia
  • 1 ek. vaníliakivonat
Amíg kókusztejet felforralom, addig a tojások sárgáját összekeverem az édesítővel és a vaníliával. Kanalanként belekeverem a forró kókusztejet, majd amikor az egészet átkanalaztam, akkor mehet vissza a tűzre és addig főzöm kevergetés közben, amíg besűrűsödik.
Ismét eltelt 20 perc. Kiveszem a sütőből a almás alapsüteményt és a tetejére kanalazom a még meleg pudingot.
Keveset hagyom hűlni és mehet is rá a gyümölcs bármilyen alakzatban. Én direkt ehhez vásároltam ma a gyümölcsöket, de számtalan módja van a díszítésnek. Akár nevet is írhatunk rá a gyümölcseinkkel.

Ki süti meg? :)

Frissítek majd egyet a kóstolás után, ugyanis viszem egy kerti partyra magammal. Remélem sikere lesz, hiszen az amerikiak kedvence lehet: fat free, sugar free, flour free. :)

Enjoy!

Nincsenek megjegyzések: