csütörtök, május 16, 2013

Lazac spenóttal és narancsos salsaval

Hal- és tengergyümölcsei függőségem eléggé lelohadt mostanság, mert Los Angelesben még nem sikerült felfedeznem egy igazi, szép, friss, fényes, gusztusos halakat és herkentyűket kínáló pultot. Pedig mindenhol ott a víz és a vízben pedig a halak. Gondolom halásznak is, de akkor hol a hal?
Utána érdeklődtem a dolognak és hát az amerikai - legalábbis ezen a parton - nem egy otthon főzős típus, ráadásul a ha mégis főz, akkor a szuper készételt a mikróba elven készíti a vacsoráját, esetleg a kerti grillen süti meg a hatalmas steakjét. De a legjellemzőbb az, hogy étterembe megy, grillbüfébe, eszik és iszik, majd hazamegy, így más vásárol be, más főz és más mosogat helyette.
Köztudott, hogy szeretek étterembe járni, mert nem tudom, hogy mi történik az étellel még mielőtt elém teszi mosolyogva a pincér a fehér abroszra. Nem arra gondolok, hogy belenyáladzanak és hasonlók, hanem, hogy miben sütik, mennyi cukrot raknak bele és hasonló - nekem - fontos dolgok.
Aztán végül fény derült a "titokra". Itt, ha a tengerből jövő élelemre vágysz, akkor egészen a tengerig kell mennem érte és ott a parton a büfék, éttermek, grillek kiváló (zsírban tocsogó rántott) tengergyümölcseit és halakat kínálnak. Persze vannak az első osztályú, drága, luxus éttermek, ahova beülsz és olyan polipot eszel, aminek még nevet is adhatsz sütés előtt, de valahogy ezekre a helyekre sem vagyok kíváncsi.
Így marad a lazac (pedig nagyon sütnék még egy jó kardhal steaket). Lazac mindenhol kapható gyönyörű, friss filé formájában. Nem véletlen - gondolom -, hogy ez minden kisebb-nagyobb étterem étlapján is megtalálható, mert ezt ismerik az emberek. 
Nagyon szeretem mindenféle és fajta hal mellé a narancs- vagy mandarinízt, ezen felbuzdulva készítettem mellé ezt a salsa szerű narancsos salátát, ami igen nagy dicséretet és elismerést kapott. Tessék kipróbálni mindenképp.
Szerény véleményem szerint a lazac a legkönnyebben elkészíthető hal, amit nem lehet elrontani, így ne féljünk tőle, ha még nem láttunk közelről halat a saját konyhánkban. :)


Hozzávalók:

  • 2-2 szelet lazac fejenként (lsd. a képen)
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 1 kg spenótlevél megtisztítva
  • 1 db narancs
  • 1 db grapefruit
  • 1 db mandarin
  • 1 db citrom
  • 5 szál újhagyma
  • 1 db paradicsom
  • só, bors
  • kókuszzsír a sütéshez
Odateszem egy kevés kókuszzsíron, közepes lángon a spenótleveleket fonnyasztani, majd amikor már összeestek és engedtek egy kevés vizet, akkor beleszeletelek 3 gerezd fokhagymát. Figyelek rá, nehogy odaégjen, de ezzel különösebben nincsen semmi más dolgunk. Valami roppanósabban szereti, valaki lágyabban, így mindenki maga döntheti el, hogy mennyi ideig hagyja a tűzön.
Én a lazacról levágtam a bőrét, sóztam és borsoztam bőségesen, majd serpenyőbe teszem a szeleteket egy kevés kókuszzsírra és a maradék fokhagyma gerezdjeit is szeletekre vágva mellédobom.
Amíg a lazacon nem kell fordítani összevágjuk az újhagymát, a mandarint, a narancsot, a grapefruitot és a paradicsomot, majd egy is só és fél citrom leve mehet rá. Ennyi idő alatt pont átsült a lazacunk egyik fele és jöhet a másik. Amikor megsült az az oldal is, akkor máris tálalhatjuk.

Egészséges, Omega3-ban gazdag - mi kel még?
Jó étvágyat!

(Meg kellene tanulnom ételfotózni, mert ezekben a fényviszonyokban lehetetlen normálisat csinálni az én gépemmel, az én tudásommal, nekem, így elnézést a rossz képekért...viszont, aki tud segíteni okosodni vagy ajánlani valakit, aki kiokosít, azt várom szeretettel! :))

Nincsenek megjegyzések: