péntek, május 17, 2013

Kókuszzsír száraz bőrre? - avagy kozmetikum a konyhából?

Már évek óta tisztában vagyok azzal a ténnyel, hogy kiváló bőrápolásra, de most megtapasztaltam a saját bőrömön is - szó szerint. Valamiért nem bírja a bőröm az amerikai vizet és ezt azzal jelzi, hogy szinte hófehérré szárad. Persze vettem babatestápolót, fürdőolajat, de minden reménytelen, ugyanis csak addig "hidratálnak", amíg szó szerint nedvesen tartják a bőrt. Nem vagyok egy kozmetikai szakértő, mert nem is használok sem arckrémet, sem testápolót otthon sem. Tehát lehet, hogy van a piacon megfelelő termék, de nem tudtam, hogy hogy kellene kiválasztanom a boltban. 


Valamelyik nap álltam a konyhában reggelikészítés közben, fogtam a kis kanalamat és mertem a serpenyőbe a kókuszzsírból és akkor jött a megvilágosodás: bekenem vele a könyököm. Meg a karom. Majd akkor már a lábam is... és a hasam. Nem ragadtam tőle, nem illatoztam, de a bőröm egyből selymes lett és elnyelte a rákent olajat. 2-3 naponta kenem be, de a bőröm nem száraz és fehér azóta sem, így nem az emlékeztet arra, hogy használnom kéne.
Tudom, hogy nem olcsó mulatság, de ha ismételten azt nézzük, hogy egy minőségi(nek mondott) testápoló mennyibe kerül és milyen gyorsan lejár a szavatossága, akkor azt gondolom, hogy megéri használni, ráadásul a konyhában, aki paleolit táplálkozik úgyis megtalálható (remélhetőleg).

Persze egyből elkezdtem kutakodni az interneten, hogy mi mindent írnak róla, mire használható és egészen sok területet találtam.
A biosziget.hu-n találtam ezt a hasznos felsorolást a kozmetikai felhasználási területekről, valamint találtam olyan budapesti kozmetikát, akit kókuszolajos masszázst hirdet. :)

Testápolás A szűz kókuszolaj gyorsan felszívódik, hidratálja a bőrt és jelentősen lassítja kiszáradását. A telített zsírsavakban és antioxidánsokban gazdag olaj hamar a bőr részévé válik. 

Ajakápolás A hideg, a szél, vagy az UV-sugárzás az ajkak érzékeny bőrét könnyen kiszáríthatja. A kókuszolaj kellemes illatú, hatékony ajakápoló.
Hajápolás A napsugárzás, vagy a szoba száraz levegője kiszárítja a hajat, amitől töredezett, fénytelen lesz. A kókuszolaj e problémákon is segít - használja hajpakolásként.
Bőrkeményedés Tartós hidratáló hatása révén puhítja a bőrkeményedéseket, megakadályozza a bőr kirepedezését.
Pattanások A kókuszolaj antibakteriális hatású, így amellett, hogy optimális működésre serkenti a bőrt, megakadályozza kisebb sérülések, vágások, pattanások elfertőződését.
Fürdés Fürdőolajként használva ápolja a bőrt - tetőtől talpig.
UV-védelem A kókuszolaj megvédi a bőrt az UV-sugárzás nap, mint nap jelentkező káros hatásaitól. Napozáshoz - bizonyos feltételeket figyelembe véve - kiválóan használható Borotválkozás Megnyugtatja és ápolja az irritált bőrt.


Tehát én csak bátorítani tudok mindenkit, hogy dobja el a testápolós flakonjait, hogy pihepuha selymes bőre legyen. :)

Nincsenek megjegyzések: