kedd, május 21, 2013

Gyömbéres csirke (saláta)

Megkívántam a csirkés cézársalátát, de sajnos a cézár öntete cseppet sem paleolit. A rászórt krutonról nem is beszélve. Viszont ezek nélkül semmit sem ér az a száraz, íztelen csirke, a nem elég lédús és nem elég roppanós salátával. Lehet, hogy csak rossz a tapasztalatom, de sajnos még soha nem tudtam enni paleolit táplálkozásom óta ízletes cézárt.
A csirkemell felturbózására találtam egy gyömbéres currys receptet, de a curryt olyannyira nem szeretem, hogy a házi fűszerkészletemben sem fordult elő még soha. És most sem került bele, hanem "helyette" a fokhagymához nyúltam.


Hozzávalók:
  • 2 db nagy csirkemellfilé
  • 1 doboz kókusztej
  • 1 db friss gyömbér (kb. 15 g)
  • 3 gerezd fokhagyma
  • só, bors
A csirkemellfilét felkockázva egy tálba teszem és megsózom, megborsozom. 
A gyömbér, miután megpucoltam lereszelem, majd ugyan így teszek a fokhagymával is. A két lereszelt fűszert belekeverem a kókusztejbe, majd a tejet a csirkére öntöm és beleforgatom. Én egész nap állni hagytam, hogy jól átjárna a csirkét a gyömbér és a fokhagyma, majd este az egészet átöntöttem egy forró serpenyőbe és addig sütöttem, amíg a kókusztej elpárolgott róla és csak egy massza szerű maradt a csirkefalatkákon. 
Készítettem mellé egy kis salátát, naranccsal, mert annak az íze nagyon passzol a gyömbérhez.

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések: