csütörtök, május 23, 2013

Egészben sült sertéskaraj majonézes salátával

Gyönyörű sertéskarajok sorakoztak ma a hentespultban, így muszáj volt vennem belőle egy méretes darabot, annak ellenére, hogy nem igazán szeretem a zsírmentességét. Vannak, amiket képtelen vagyok ott hagyni. Egészen gyorsan el is döntöttem, hogy egészben fog sülni, steak fűszerrel. Találtam is cukormentes fűszerkeveréket, mert eredetileg szoktak tenni bele barnacukrot is. Őrlős, csípős, átlátszó, így látom, hogy mi van benne valójában és nem csak a címke szerint.
A köretből a brokkoli pedig adott volt, mert az már itthon várta a sorsát a hűtőben. Miért is nincsen paleolit franciasaláta? A tejföl miatt. Mi van, ha kimarad a tejföl? Hát így született meg a "paleolit francia saláta". Nem vagyok a paleolit rakott krumpli és társai híve, de ez a saláta egy teljesen új színt vitt így két év után a köreteim közé. :)
Igazi vendégvárós étel, amit paleolit és nem paleolit táplálkozású ember (is) szívesen fogyaszt. :)


Hozzávalók:
  • 1 kg egész sertéskaraj
  • steak fűszerkeverék
  • 1 ek kókuszzsír
  • 1 fej fokhagyma
  • 1 dl sör
  • 400 g brokkoli
  • 2 szál sárgarépa
  • 1 db cukkini
  • 1 db zöld alma
  • 1 fej vöröshagyma
  • majonéz
Előmelegítem a sütőt 200 °C-ra. A sertéshúst alaposan megszórom a fűszerrel és kézzel rátapogatom, hogy minél jobban ráragadjon és ne szóródjon le róla. Egy serpenyőbe felhevítek kókuszzsírt és ezen a hús minden oldalára pirosas kérget sütök. Amikor minden oldala megpirult tepsibe rakom, aláöntöm a sört és a fej fokhagymát egyben félbevágom és a hús mellé teszem. Alufóliával letakarva az előmelegített sütőbe teszem és 90 percig sütöm, majd ezen idő letelte után leveszem az alufóliát és anélkül sütöm tovább még  20 percig, pár percenként az alatta lévő lével locsolgatva.
Míg a hús a sütőben van elkészítem a paleolit franciasalátát
A brokkolit összevágom (a szárát is) és egy kevés kókuszzsíron és vízen megpárolom. A vöröshagymát, sárgarépát, a cukkinit és a zöld almát ízlés szerinti formára vágom és egy tálba teszem, majd a brokkolit lehűtöm és azt is melléjük rakom. A majonézt (tojássárgája, só, bors, olívaolaj és citromlé) nem vertem keményre, hogy jobban hasonlítson a hagyományos tartárhoz, majd ráöntöttem a zöldségekre. Mennyei salátát kaptam végeredményül, amire nem is számítottam.
A képen látható módon tálaltam és hatalmas sikert arattam vele!

A salátának nagyon sok alternatívája létrejöhet ezen az alapon. Kerülhetnek bele a zöldségek nyersen és párolva is. Én a sárgarépát és a cukkinit szándékosan használtam most nyersen, mert így legalább a fiúk fogyasztanak nyers zöldséget, ami nem igen jellemző rájuk. De a variációk számtalanok. Tessék kísérletezni, csak a hagyományos krumpli, kukorica, borsó kombinációkat kerüljük - ugyebár. :)

Teszteljétek: Isteni!

Nincsenek megjegyzések: