szerda, április 03, 2013

Sült polip


Javíthatatlan tengeri herkentyű függőségem tombol, így ma is Ödi volt a terítéken.

Hozzávalók:
  • 1 kg-os tisztított polip
  • 2 fej vöröshagyma
  • 1 fej! fokhagyma összezúzva
  • 2 szál sárgarépa
  • 2 dl száraz vörösbor
  • 3 ek. olívaolaj
A zöldségeket összevágva szétterítem egy tepsibe, majd az összedarabolt polip darabokat ráfektetem. Erre kanalazom az összezúzott foghagymát, amit összekevertem az olívaolajjal (alul a képen). Fóliával letakarom. A polip megtisztításáról ITT lehet részletesen olvasni, így én erről már nem pötyögök.
210 fokra előmelegített sütőben 80 percet sütöm.

Én tálaláskor készítek hozzá aiolit fokhagymás majonézt, mert szeretjük. De nem bolti majonézből, hanem mindent saját magam keverek, készítek és a végén mehet bele két hatalmas gerezd fokhagyma.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: