csütörtök, április 04, 2013

Paleolit almás pite


Az almás pite sosem volt nálunk családi eledel, sem nagymamám, sem anyukám nem készítette vasárnaponként, de sokszor találkoztam vele vendégségben, mert mások anyukája és nagymamája előszeretettel készítette.
Én a családi hagyománytól eltérően készítettem párszor, amíg nem tértünk át a paleolit táplálkozásra, mert többnyire az átállással elhagytuk a süteményeket. Ma benéztem a szekrénybe és az a felfedezés, hogy van még egy nagy zacskó dióm,  mogyoróm és egy fél csomag szeletelt mandulám arra sarkalt, hogy süssek belőle valami süteményt, mert már jó pár hete csak ott áll és a végén még megavasodik és dobhatom ki az egészet. Elkezdtem keresgélni, hogy ötletre leljek, majd Mezei Elmira paleolit blogján találtam egy almás-diós sütemény receptet, melynek nyomán elkészült az én almásom is.


Hozzávalók:
  • 250 g darált dió/mandula/mogyoró + egy marék őröletlen a tetejére
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 2 db tojás
  • 2 ek kókusztej
  • 800 g reszelt alma
  • 30 g stevia
  • 2 tk őrölt fahéj
Alaposan összekeverem először a darált diót/mandulát/mogyorót a szódabikarbónával, majd a tojás és a kókusztej hozzáadásával folyékony masszát készítek belőle. A tepsit (az én esetemben kb. 20x30 cm-es) kibélelem sütőpapírral és elterítem benne egyenletesen. A lereszelt almának kinyomkodom a levét, majd szétterítem az almát a tésztámon. Erre rászórom az édesítőt/steviát és a fahéjat. (Ha elég édes almából készül, akkor a stevia el is hagyható, de nekem csak zöld almám volt itthon, így a savanyú cukorhoz hasonló süteményt kaptam volna a stevia nélkül).
170 °C-on 30 perc alatt készre sütöm, majd gyorsan kiveszem a tepsiből sütőpapírostól és rácsra teszem, míg kihűl.



A sütemény elkészítése roppant egyszerű és ha nem mi törjük fel hozzá az ujjunk épségét kockáztatva az alapanyagokat, akkor még gyorsan is lehet vele végezni.

Azt hiszem életem legfinomabb almás süteményét készítettem el, így mindenkit buzdítok, hogy reszelőt ragadjon, essen neki az almának és készítse el! :)

3 megjegyzés:

Eszter Pál írta...

De jól néz ki ez az almás pite :)
Nézz be hozzám a blogra, van ott számodra valami :)
http://mezesoliva.blogspot.hu/2013/05/fo-az-egeszseg-sult-hal-spenotpurevel.html

Eszti

PettyCicuk írta...

Hoho! :)

Este "csatlakozom" :)

Köszönöm, hogy gondoltál rám! :)

Puszi

Judit írta...

Khmmmm, hát ezt sem hagynám kihűlni! :-) Istenien néz ki! Ügyes vagy és türelmes mogyorótörőmester!
Judit