kedd, április 02, 2013

Borjúpörkölt

Sosem voltam oda a vörösborral készült pörköltekért, amíg nem kezdtem el paleolit táplálkozni. Olyan nehéznek és testesnek éreztem tőle az ételt és még hozzá ettük a nokedlit galuskát, ami borzasztóan eltelített és nem is esett jól. Ma már szeretem a vörösborban főtt pörköltet, de a vendégeink még mindig megjegyzik, hogy "ez jó vörösboros" lett, de a vacsora után sosincs panasz, hogy "jajj, de tele vagyok!".
A sárgarépa első találkozása a pörköltemmel úgy történt, hogy ott gubbasztott már napok óta három csenevész sárgarépa a hűtőben, amit horrorisztikus összegért tettem magamévá a MoMnál lévő BioPiacon. Másnap elutaztunk és annyira sajnáltam volna kidobni, hogy inkább a pörköltbe aprítottam. Tökéletes lett. Laktatóbb lett a pörkölt., ízletesebb. Azóta sosem marad ki belőle.


Hozzávalók:
  • 1 kg borjúhús
  • 2 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 db paradicsom
  • 1 db paprika
  • 3 szál sárgarépa
  • 2 dl száraz vörösbor
  • só, bors, pirospaprika

A hozzávalókat előkészítem: a húst felkockázom ízlés szerinti mérető darabokra, a hagymát apróra vágom, a fokhagymát összezúzom, a sárgarépát méretétől függően felszeletelem, paprika, paradicsom félbevágva.
A vöröshagymát kevés zsíron megpirítom, majd rádobom a húst és pörkölöm, amíg a sok víz ki nem fő belőle. Borsozom és rárakom a pirospaprikát, bele a fokhagymát, a sót én később szoktam, mert az gyorsan kivonja a húsból a vizet és félő, hogy ettől kemény lesz. Amikor kezd fogyni róla a víz, akkor ráöntöm a vörösbort, rádobom a paprikát és a paradicsomot, majd a felvágott sárgarépát. Nagyjából innentől fél óra alatt összefő és már tálalható is.

Nincsenek megjegyzések: