péntek, március 08, 2013

Sült nyúl

A bejegyzés először a sült nyuszi címet viselte, de átírtam a sokkal komolyabb és kevésbé aranyos nyúl szóra. Igaz, hogy a nyúl és a nyuszi ugyan azt a kis cukorfalat, szőrös állatkát jelenti.
A nyúllal kapcsolatos első és utolsó gasztronómiai élményem az erdőkertesi nagymamámhoz kapcsolódik, aki nyulakat tart és ezekből nyulakból készült mindig a húsleves, amikor vasárnapi (esetleg szombati) ebédre érkeztünk hozzá. A kedvencem volt. Nyuszileves! Simogattam őket a nyúlketreceknél, majd a társukat vígan fogyasztottam az asztalnál úgy, hogy tisztában voltam azzal, hogy mit eszem. 
Akkoriban azt gondoltam - pedig biztosan készült más formában is, hogy a nyúlból csak húsleves készíthető és szerintem nem is találkoztam azóta sem nyúllal, hogy nem látogatom már nagymamámat étkezésekkel egybekötve. 
Aztán kikerültem Spanyolországba és itt nyúl folyik a csapból is. A húspultban több a nyúl, mint a csirke és a pulyka együtt véve. Eszik a nyulat csigával, fokhagymásan, mandulamártással, pástétomként és rizzsel, amit itt ugyebár paella-nak neveznek. Szemeztem már régen a nyúllal, de hát annyira ismeretlen volt az a csupasz hosszúkás valami, hogy mindig csak néztem... és néztem... és néztem. Aztán ma megvettem. Nem bántuk meg és sok nyúl étel fog még készülni a kis konyhámban. :)



Hozzávalók:
  • 1 egész nyúl
  • 1 dl olívaolaj
  • 1 db száraz fehérbor
  • 1 db vöröshagyma cikkekre vágva
  • 1 db sárgarépa csíkokra vágva
  • 5 gerezd fokhagyma vékony szeletekre vágva
  • babérlevél
  • só, bors
A nyulat feldarabolás után alaposan besózom, borsozom, majd egy tiszta tepsibe helyezem a darabokat úgy, hogy ne fedjék egymás. Mellédobálom a felvágott vöröshagymát és a sárgarépát, rászórom a felszeletelt fokhagymát és a babérlevelet, majd rálocsolom az olívaolajat és a fehérbort. 


220 °C-ra előmelegített sütőben alufóliával lefedve kb. 1,5 óra alatt sül készre. Ez idő eltelte utána,ha volt mája is a nyuszinak a húsok mellé rakjuk és ekkor már lefedés nélkül sütjük 10-15 percig. Ez a plusz idő elegendő arra, hogy a máj megsüljön és a húsdarabok egy kicsit megpiruljanak.


Én most köretnek fokhagymás gombát sütöttem, mert ez volt a hűtőben. :)

...és egy kis móka:

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hát ez elég morbidra sikerült. Semmi tisztelet.

Vámos Ili

PettyCicuk írta...

Szerencsére nem ezen múlik a tisztelet. :)