csütörtök, március 07, 2013

Sörben sült csülök



Imádom a zsíros, bőrös, hájas húsokat. Biztosan kiválóan tudok velük azonosulni. Gyerekként is imádtam a körömpörköltet, de csak ha kézzel-lábbal ehettem. Párom utálja a zsírosat, a hájasat és a bőröset. Tehát nem egyszerű ilyen ételekkel hazavárni őt. 
Ám egy hónapja belecsempésztem a bevásárlókocsiba egy csülköt, mert nagyon nagyon szép volt és erről meggyőztem őt is. Aztán napokig csak állt a hűtőben, mert mindig valami más készült és ezt tologattam egyik napról a másikra. Aztán eljött az az este, melynek a másnapján már a repülőn kellett ülnünk, így muszáj volt elkészíteni - vagy esetleg kidobhattam volna. Ezen az estén elhangzott a bűvös mondat:
"Ez volt minden idők legfinomabb csülke, amit valaha ettem..."

Hozzávalók:
  • 1 db csülök (az enyém most 650 g volt)
  • 1 db nagy vöröshagyma
  • 2 szál sárgarépa
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 2 dl sör
  • só, bors
Első lépésként a csülköt alaposan megtisztítjuk, mert elég gyakran szőrösen kerül még a húspultokba. Sokan a konyhába is a borotvára esküsznek, de én ezt a szőrtelenítős problémát általában szemöldökcsipesszel vagy a jó kis Ikea-s fogóval oldom meg. 
Előmelegítem a sütőt 240 °C-ra.
A megtisztított hús bőrét bevagdosom, sózom, borsozom és jól bedörzsölöm fokhagymával.
A hagymát és a sárgarépát felvágom és tepsi aljára szórom.
Rárakom a húst, majd aláöntöm a sört. 

Lefedem alufóliával jó alaposan.
120 percen keresztül sütöm, majd 15 perc alatt, a fóliát levéve megpirítom.
Mi köretként csak alatta megsült zöldségeket esszük, illetve ma konkrétan gyöngyhagyma került az asztalra. 

Tipp: A sóval óvatosan bánjunk, mert én valahogy mindig sósabbnak érzem a sör miatt, mint egy átlagos sültet. :)

Nincsenek megjegyzések: