csütörtök, május 10, 2012

Tojásos spenót - vagy spenótos tojás?

A spenóttal, mint növénnyel nem volt alkalmam gyerekként megismerkedni, mert anyukám nem szerette. Így én sem. Igaz, hogy soha nem is kóstoltam, de én tudtam, hogy anyának nagyon jó ízlése van mindenben, így miért pont a spenótban tévedne, főleg, hogy még a színe is olyan katasztrofális.

Aztán érettségi után az iskola mellett megkezdtem gyakorlatomat a gyógyszertárban, ahol megismertem a lányokat, akik spenótfüggők voltak. Persze nem csak simán spenót, hanem a szomszéd utcában lévő kifőzde spenótjáért rajongtak, ami hetente egy alkalommal készült. Én pont egy ilyen napon kértem meg Andit - aki a patika takarítónője volt -, hogy hozzon nekem ebédet onnan. Valami főzeléket ettem volna, így ő meg is érkezett egy nagy adag spenóttal, amit ki nem állhattam, de hát nem zártam ki semmit, így egyértelmű volt, hogy azt hozzon nekem. Megettem. Mit megettem!? Megnyaltam utána mind a 10 ujjam! Kedvencem lett és akkor már én is nap, mint nap spenótot ettem a gyógyszertárban az ebédelő lányokkal. 
Emil is nagyon szereti a spenótot, ami nagyon jó, mert egy multifunkciós étel, hiszen lehet főétel, köret, töltelék, desszert, kenyérízesítés és még sorolhatnám.
A hétvégi (mom) biopiacon nagyon nagyon szép spenótot kaptam. Olyan szépet, hogy én még ennyire friss és tiszta zöld levelet soha nem láttam piacon, így vettem belőle egy nagy zacskóval. Szerettem volna sütni valami húst és mellé adni csak simán párolva köretnek, de hétfő este, amelyik napra beterveztem vendégségben voltunk... így hát reggeli készült belőle. Persze lehet ez vacsora is, vagy ebéd, de nekem ez lesz a hétvégi reggeli menüim egyik állandó tagja.

Tojásos spenót reggelire



1 bögre szeletelt mandula
750 g spenótlevél tisztítva
6 db tojás
1 nagy fej vöröshagyma vagy egy csokor újhagyma
2 gerezd fokhagyma
100 g GranaPadano sajt (Lidl)
só, bors olíva olaj

Első lépésként megpirítjuk a szeletelt mandulát, majd félrerakjuk, mert csak később lesz rá szükségünk. A serpenyőnkben, amiben a mandulát pirítottuk felforrósítunk egy kevés olíva olajat, amin üvegesre pirítjuk az apróra vágott hagymát. Amikor a hagyma megfelelően megpirult, akkor apránként - ahogy esik össze rakom rá a spenótot, ami lassacskán szépen összeesik. Amikor benne van a serpenyőben az összes spenót, akkor foghagymanyomóval belenyomjuk a foghagymát a serpenyőbe és beleforgatjuk a spenótba és sózzuk, borsozzuk ízlés szerint. A mandulapelyhet is belekeverjük, majd a felvert tojásokat ráöntjük a spenótra és hagyjuk, hogy az alja megszilárduljon, miközben az oldaláról mindig egy kicsit lekapargatjuk hogy a folyékony tojás le tudjon folyni. Miután azt észleljük, hogy teljesen kezd megszilárdulni az omlettünk, levesszük, ráreszeljük a sajtot és berakjuk a sütőnk második rácsára és bekapcsoljuk a grill funkción a harmadik fokozatot. Hagyjuk a sajt teljesen ráolvadjon és egy kicsit helyenként megpiruljon, amire kb. 10 percre van szükség. Lapáttal kivehető, azonnal, melegen tálalandó. 
Jó étvágyat! :)

A serpenyőben

Nincsenek megjegyzések: