péntek, április 13, 2012

Pulpo

Ma polipot sütöttem vacsorára, ami isteni lett! Mindenki megnyalta mind a 10 ujját, de ha szegény polip tudna volna, hogy ilyen finom vacsora lesz belőle, akkor biztosan ő is megnyalta volna mind a 8 karját!

Paradicsomon- és padlizsánágyon sült polip

Hamar rá kellett, hogy jöjjek - az első két polipkészítésem után -, hogy az éttermek felszolgált és istenien puha polip nem akkor lett emelve a jégről. Az általam készített polip mindig kemény volt, ha csak sütöttem és az érzés rágás közben, akárcsak a cipőtalp. Direkt el szoktunk menni az El Capitano étterembe polipot enni, mert ott puhán tálalják és isteni a mellé felszolgált mártás. A polip karjának a végein érezni, hogy sütve van, de mára már rájöttem arra is, hogy előtte azt meg kell, hogy főzzék, hiszen ha nem így lenne, akkor egy rágós, zöld trutyis gumidarabot kapnánk. Tehát a polipot főzni kell, párolni, fehérborban... és én így is tettem ez alkalommal a következők alapján és az eredmény M-E-N-Y-E-I lett (direkt van egy ny-el, mert így vicces és mi értjük ezt a viccet):

Hozzávalók:
  • 1,5 kg polip (ezt én választottam a boltban és direkt a szépségre és a nagyságra mentem)
  • 2 db hagyma apróra vágva
  • 2 fej foghagyma (nem elírás, én tényleg ennyit használtam)
  • 3 db paradicsom apróra vágva
  • 1 db duci padlizsán csíkokra vágva
  • 1 csokor petrezselyem
  • 3 dl száraz fehérbor
  • olívaolaj, só, bors, bazsalikom.
1. Megküzdés a polippal. A polipnak van egy szürkés-lilás színe, ami egy bőr a testén. Én ennek a nagy részét lehúztam, ami egy elég munkás, nyálkás, csúszós munka. Egyenként levágtam a karjait, majd nyúzás után levágtam a fej részét a szeméről, amit szintén lecsupaszítottam.
2. A hagymát összepirítottam egy kicsit a fokhagymával, csipetnyi sóval, hogy az íze intenzívebb legyen, majd ebbe beleforgattam a polipot.
3. A tepsi aljára öntöttem a 3 dl fehérbort, amibe beledobáltam a zöldségeket és a fűszereket. Erre az alapra fektettem rá a polip lábait a hagymás 'páccal' befedve, mert az lecsúszott róla, amint megfogtam egy lábat. Amikor szépen sorban fekszenek a lábak, akkor alufóliával alaposan befedjük a tepsit, hogy tudjanak párolódni.
4. A sütési idő a polip nagyságától függ. Én most 45 percig sütöttem 180 °C-on.

Buen provecho!

A siker legnagyobb elismerése az volt, hogy az utolsó falat a vendégünk tányérjáról úgy fogyott el, hogy ellopta a felesége! :)

Nincsenek megjegyzések: